Skuteczność pozycjonowania stron w marketingu

Napisany w kategorii Reklama | 0 komentarzy

Skuteczność pozycjonowania stron w marketingu

Każdy z właścicieli małych i średnich firm, prędzej czy później stanie przed koniecznością pozyskiwania dla swoich produktów i usług nowych klientów, co nie zawsze jest realne przy pomocy tradycyjnej reklamy. W związku z powyższym, każdemu z nich w końcu trafi do głowy pomysł na stworzenie własnej strony internetowej, promującej przed miliardami internautów swoje produkty, które przecież można sprzedawać na całym świecie, a nie ograniczać się tylko do okręgu w najbliższej okolicy swojego zamieszkania, czy też siedziby firmy.

W przypadku zaś, gdy już zdecyduje się na własną stronę internetową, dość szybko się przekona, że kolejną niezbędną czynnością, aby strona należycie promowała przedsiębiorstwo, jest profesjonalne, niedrogie, a przede wszystkim skuteczne pozycjonowanie tejże strony, czyli sprawienie, aby klienci sami ją odnajdywali pośród setek innych podobnych stron. Strona, dla której nie jest przeprowadzane pozycjonowanie, jest praktycznie niewidoczna w sieci, przez co też staje się tylko ponadplanowym wydatkiem firmy. W przypadku zaś, gdy zostanie przeprowadzone skuteczne pozycjonowanie, można zakładać, że koszty poniesione w związku z budowa witryny oraz jej pozycjonowaniem, dość szybko się zwrócą i to z nawiązką.

Jednakże należy zwrócić uwagę na prawidłowy dobór firmy, czy też osoby, która wykona pozycjonowanie, gdyż nie każdy z nich jest w stanie wykonać pozycjonowanie na tyle skutecznie, na ile jest to potrzebne danemu przedsiębiorcy. Warto tutaj sprawdzić, poprzednie osiągnięcia, ilość stale pozycjonowanych fraz, ich stopień trudności, oraz kilka innych czynników. Należy też bardzo dokładnie przyjrzeć się samemu modelowi pracy pozycjonera. Jest to ważne, gdyż w przypadku, gdy pozycjoner godzi się pozycjonować stronę na frazę będącą nazwą firmy, jasnym jest, że zależy mu tylko i wyłącznie na szybkim zysku dla siebie, a nie zaś na efektach marketingowych pozycjonowania. Któż z klientów nieznających firmy, będzie szukał produktów w sieci, pod jej nazwą? Nikt. Poza tym takie pozycjonowanie jest wyjątkowo proste i nieskomplikowane, żeby nie rzecz, że aż banalne, i to do tego stopnia, że praktycznie bez żadnego wysiłku, po dwóch miesiącach strona znajduje się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania. Tyle tylko, że nie przekłada się to na zyski przedsiębiorstwa, a to już oszustwo pozycjonera, a nie uczciwe i skuteczne pozycjonowanie.

Podobne wpisy:

  1. Ile trzeba zapłacić za pozycjonowanie?
  2. Katalog stron www
  3. Sieć wirtualną swatką
  4. Darmowe szablony stron www
  5. Słownik informatyczny

Skomentuj